Μια κακιά αφορμή-(ασπρόμαυρο vs έγχρωμο)

Urban-Still-LIfe-Lace-Romaiki-Agora-Car-Archeological-Site-Architecture-NikosRoccosΜπορώ πολύ καλά να καταλάβω τη βολική λογική να φωτογραφίζεις μόνο έγχρωμα. Ξέρω άλλωστε και πολύ καλά τα διάφορα σκεπτικά-το εξής ένα επί της ουσίας: η αγάπη για το εύκολο ετοιμοπαράδοτο. Επίσης πολύ καλά μπορώ να καταλάβω τη δογματική λογική να φωτογραφίζεις μονοχρωματικά, αυτό δηλαδή που συμβατικά αποκαλούμε ασπρόμαυρο. Υπάρχουν και εδώ πολλά σκεπτικά, είναι αλήθεια όμως όχι πάντα τόσο βολικά ή εύκολα. Αυτό που όμως δεν μπορεί να συλλάβει ο νους μου είναι να δουλεύεις μια ζωή με ασπρόμαυρο-μέσω της εμβληματικής του πια αναλογικής, ήγουν φιλμικής ταυτότητας-και ξαφνικά και με μόνη την αστεία αφορμή της φηφιακής τεχνολογίας να υιοθετείς το έγχρωμο αποκλείοντας πια παντάπασι το ασπρόμαυρο. Αν όχι τίποτα άλλο αυτό αποδεικνύει ότι-δεν είναι αλήθεια θλιβερό όταν διαπιστωθεί;-ότι η σχέση σου και με τη μια και με την άλλη άποψη είναι εντελώς επιδερμική και επηρεάζεται από αμελητέας αξίας αφορμές που δεν θεμελιώνονται σε αισθητικού χαρακτήρα θεωρήσεις. 3Feb2009-Ionos-Dragoumi-str.-Ilissia-Cars-Carpets-Urban-Still-Life-NikosRoccos

Εγώ προσωπικά πάντα τραβούσα και με τις δυό αυτές αισθητικές, προσαρμοζόμενος κάθε φορά στις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες της καθεμιάς. Ίσως να έχει περάσει η άποψη ότι ο αναλογικός εαυτός μου ήταν ασπρόμαυρος-η αλήθεια είναι ότι απλά ήταν κυρίως αλλά καθόλου αποκλειστικά ασπρόμαυρος-αλλά αυτή η άποψη διαμορφώθηκε επειδή το έγχρωμό μου το τραβούσα σε σλάιντς που δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να σκανάρω αφού χρειάζονται ειδικό σκάνερ που δεν διαθέτω. Οι συγκρτικά λίγες έγχρωμες εικόνες από την αναλογική μου περίοδο που δημοσιεύονται κατά καιρούς  εδώ είναι ουσιαστικά σκαναρισμένες έγχρωμες εκτυπώσεις, ανάμεσα τους και πενήντα περίπου εκτυπώσεις από σλάιντς.

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει διχασμός της καλλιτεχνικής σου περσόνας αν δουλεύεις και με τους δυό τρόπους, ακόμη και παράλληλα. Και είναι μάλιστα ευτύχημα ότι με τη ψηφιακή λήψη έχεις την άνεση και τη δυνατότητα όπως και την ευελιξία να στοχαστείς και τελικά να αποφασίσεις με ακόμη πιο βαρύνουσας αξίας συνείδηση, προς τα πού θα κατευθύνεις τη κάθε εικόνα σου. Τόχουμε ξαναπεί άλλωστε: η φωτογράφιση μόλις που άρχισε με τη λήψη, το στοχαστικό της μέρος, αυτό που συμβατικά αποκαλείται post production, μπορεί και νάναι ακόμη συναρπαστικότερο και πιο ενδιαφέρον και δημιουργικό.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s