Ποιος σκότωσε τους έφηβους;

;3Oct2008-Gate-Athineon-Efivon-str.-Dog-NikosRoccos-FVΈπεσα σ’αυτή τη φωτογραφία τυχαία και διάβασα τη λεζάντα της: “…οδός Αθηναίων Εφήβων”. Αν και κατά προσέγγιση θυμόμουν πού περίπου είχα κάνει τη λήψη, ήθελα να έχω σαφέστερη εικόνα, μπας και αυτό μού δώσει αφορμή για καλύτερο στόρυ και άρα κείμενο για την ανάρτηση. Και-ω του θαύματος!-έπιασα λαβράκι!

Σε μια πόλη που δεν έχει αφιερώσει ούτε δρόμο ούτε πλατεία στην απόλυτη και πανάξια και μόνη αληθινά διεθνή ελληνίδα σταρ, την ασύγκριτη Μαρία Κάλλας, υπάρχει παρόλα αυτά δρόμος αφιερωμένος στην πνευματικά ουτιδανή και καθόλα ανάξια κάθε τιμής Μελίνα Μερκούρη, που για να αποκτήσει το όνομα της ο δρόμος στον οποίο δόθηκε χρειάστηκε πρώτα να σβηστεί το ποιητικά και συμβολικά βαρύ των “Αθηναίων Εφήβων”.

Έξω απ’ τα ελληνικά σύνορα η μαντάμ δεν λέει πια τίποτα, αντίθετα από το όνομα της Κάλλας που λατρεύεται από ξένους με έναν ενθουσιασμό ασυγκράτητα ειλικρινή. Το youtube είναι αψευδής μάρτυρας αυτού που γράφω.

Τώρα γιατί στην Ελλάδα αυτή η απίστευτα ρηχή, αμόρφωτη,αστοιχείωτη περσόνα άγγιξε τα όρια του θρύλου είναι ένα θεματάκι που μπορεί να εξηγηθεί συναρτημένο φυσικά με τις πάμπολλες αμαρτίες της πολιτικής και του παπανδρεϊκού φαινομένου που ταλάνισε και ταλανίζει τη χώρα εκατό χρόνια τώρα, από παππού, γυιό και τον αληθινά απερίγραπτο εγγονό. Και μόνο ότι αυτή, μια μεγαλοαστή Αθηναία εγγονή Δημάρχου της Αθήνας πολιτεύονταν επί δεκαετίες στο Πειραιά μόνο και μόνο επειδή ένας κινηματογραφικός της ρόλος και ένα εμβληματικό τραγούδι την έφερε εικονικά στη Τρούμπα μόνο στο μυαλό του σουρεαλισμού μπορεί να εδραιώσει θέση και επιχείρημα. Ο ρασιοναλισμός έχει πια πάει περίπατο και η Ίλυα μπορεί να κάνει ό,τι θέλει αφού οι καψούρηδες με την εικόνα της τους ήταν αρκετός λόγος να τη ψηφίζουν. Πάντως οι αληθινοί συμπολίτες της, οι Αθηναίοι, αποδείχτηκαν σοβαρότεροι σαν ψηφοφόροι και όταν έθεσε υποψηφιότητα για το Δήμο της Αθήνας, κόντρα στη περσόνα της μόρτισσας πειραιώτισσας που ως πριν είχε καλλιεργήσει για τις εκλογικές σκοπιμότητες του κόμματος της, την έστειλαν στο σπίτι της αδιάβαστη και βαθιά ταπεινωμένη. Θάρθει ο καιρός που ο δίκαιος κριτής που λέγεται Ιστορία θα τη κατεβάσει από το βάθρο που την ανέβασαν οι πολιτική σκοπιμότητα και ο δραστήριος και ασυνήθιστα γενναιόδωρος επικοινωνιακός μηχανισμός που με γκαιμπελική μεθοδικότητα είχε κτίσει-ρωτήστε το Δαβαράκη γι’αυτό. Μια νούλα, ένα τίποτα κατόρθωσε να υποκλέψει από το θυμικό των συγχρόνων της ένα κλέος που ήταν κλούβιο. Παρακολουθείστε και συγκρίνετε συνεντεύξεις της  Μαρίας Κάλλας από τη μιά-θα δείτε μια απίστευτα συγκροτημένη προσωπικότητα, που ειδικά στη τέχνη της είχε μια σιγουριά λόγου και μια αυτοπεποίθηση επιστημονικού κύρους και επιβολής και από την άλλη η Μερκούρη, με τα χαζονάζια της, τις γεροντίστικες τσαχπινιές μιας παρηκμασμένης ερωμένης, τα ανυπόφορα κλισέ, τον κλούβιο, ανούσιο στόμφο. Και φυσικά ένας λόγος χωρίς ειρμό, χωρίς συγκρότηση, χωρίς βάθος. Και βέβαια, που είναι και το σπουδαιότερο, μηδενικό πολιτικό έργο, παρά μόνο κούφιες διακηρύξεις και στο τέλος ρημαγμένα ταμεία για εφήμερα, θνησιγενή και κακόγουστα έργα του μερκούρειου πολιτισμού του σιναφιού της, θεατρίνων εντελώς δεύτερης διαλογής.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Γαβ και νιάου κι άμα λάχει τσίου, Μελίνα Μερκούρη

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s