Δημοσία Δαπάνη

Ministry-of-Citizen-Protection-Cypress-Tree-Architecture-NikosRoccosΣυγκλίνουν πολλοί συμβολισμοί στην έννοια και στην εφαρμογή της Δημοσία Δαπάνη κηδείας. Πρώτα απόλα είναι ο ίδιος ο νεκρός. Και δεν είναι απλά πρώτα απόλα αλλά και κύρια, με την έννοια ότι συμβολίζει ο ίδιος κάτι πολύ πιο πέρα από την ατομική του περίπτωση-πόσοι από μας είμαστε σε θέση να εκπέμψουμε κάτι παραπάνω από τον συμβολισμό της πεπερασμένης ατομικότητας μας;-(κάτι το οποίο ενώ δεν είναι καθόλου λίγο-αντίθετα είναι ήδη πάρα πολύ-παρόλα αυτά δεν είναι αρκετό αυτό για να μας καταστήσει σύμβολα γενικότερων αντιλήψεων, παρεκτός κι αν κάποιος μάς έκανε μέρος μιας φιξιόν και της σχετικής μυθοποιητικής αφήγησης. Αλλά ούτε ο Δον Κιχώτης ούτε η Μαντάμ Μποβαρύ θα υπήρχε ποτέ πιθανότητα να τους προσφερθεί Δημοσία Δαπάνη κηδεία).Cypress-Dinokratous-str.-Dog-NikosRoccosΚαθένας από μας που ζει μέσα στα πλαίσια ενός κοινοποιημένου μέσα από τη δράση μας βίου δυνητικά προσφέρει και μάλιστα με πολλούς τρόπους. Με την ίδια τη δουλειά του πρώτα απόλα. Απτά και πολύ συγκεκριμένα. Άλλος γίνεται γιατρός και σώζει ή ανακουφίζει ζωές, άλλος σκουπιδιάρης και κρατά τη πόλη και το περιβάλλον μας καθαρά, άλλος δάσκαλος, πυροσβέστης, πόρνη, νοικοκυρά ή μάνα. Όλοι με το τρόπο τους προσφέρουν. Ακόμη και παρασιτικές δραστηριότητες, κάλλιστα μπορούν όχι μόνο να εκληφθούν αλλά ακόμη και να μετατραπούν σε χρήσιμες κοινωνικές δράστηριότητες-ο παπάς ας πούμε ή και στην σκληρή πραγματικότητα της ζωής ο απεχθής μαυραγορίτης-τη στιγμή που σού αγοράζει κοψοχρονιά τη περιουσία, εκείνη τη στιγμή σε βγάζει από κάποιο υπέρτερο από την εκμετάλλευση που υφίστασαι ζόρι. Για να το πω αλλιώς: οι πάντες δυνητικά είναι υποκείμενοι του Δημοσία Δαπάνη προνομίου. Egaleo-Urban-Landscape-cypress-NikosRoccosΥπερβολή; Όχι δα! Αν ο νεκρός δεδικαίωται μιά πρώτη, απτή απόδειξη αυτής της μεταθανάτιας δικαίωσης μπορεί άνετα να είναι η Δημοσία Δαπάνη κηδεία του! Παρόλα αυτά ο πραγματισμός επιβάλλει να συνετιστούμε στους συλλογισμούς μας και να μην τους τραβήξουμε στα όρια του μπουρλέσκου. Η γνώμη μου είναι ότι η Δημοσία Δαπάνη κηδεία γίνεται μόνο όταν πολλοί συγκλίνοντες λόγοι και συμβολισμοί την επιβάλλουν αφεύκτως σαν τέτοια. Βέβαια τίποτε δεν είναι πιο ύπουλα ευέλικτο για κατάχρηση όσο η ερμηνευτική πάνω στον επιβεβλημένο ή όχι συμβολισμό. Ένα ΠΑΣΟΚ που κυβερνά κηδεύει με απίστευτες Δημοσία Δαπάνη τιμές τη Μερκούρη του για την οποία όμως δύσκολα μπορεί να βρει κάτι απτό σαν προσφορά από τη μεριά της-το διακηρυκτικό να το ξαναπούμε εδώ δεν είναι έργο. Ίσως αν συνέβαινε να ζήσουμε-μακριά από μας και απ’τον ίδιο τον άνθρωπο φυσικά-την εθνική τραγωδία της απώλειας του Κιμούλη-(ενδεικτικά τον αναφέρω, θα μπορούσε νάναι η Κονιόρδου ας πούμε ή όποιος άλλος ΣΥΡΙΖΑΝΕΛαίος καλλιτέχνης-ο Λάκης ας πούμε!)-να ξαναβιώσουμε ανάλογο πένθος, τηρουμένων των όποιων αναλογιών επιβάλλονται από τα πράγματα.Kotzia-sq-Cypress-GREEN-Nikos-Roccos-BW.jpgΥπάρχει και η άλλη συλλογιστική: αν όλοι δυνητικά μπορεί να είναι υποψήφιοι του προνομίου της Δημοσία Δαπάνη κηδείας-προνόμιο που στην ουσία του το απολαμβάνει όχι ο νεκρός ο ίδιος αλλά οι κληρονόμοι του-και αν ένα κράτος δεν μπορεί να έχει κανένα λόγο να διατηρεί ένα τέτοιο προνόμιο, πολύ περισσότερο που αυτό, δεν είναι καν σε θέση να θρέψει τους πολίτες του εν όψει ανθρωπιστικής όπως ο ίδιος ο νυν πρωθυπουργός της χώρας αποκάλεσε την τρέχουσα οικονομική κρίση, μήπως είναι η ώρα τώρα να καταργηθεί αυτό το παράλογο προνόμιο, που κατά κανόνα μάλιστα ευνοεί εύπορους ανθρώπους, που άνετα μπορούν να ανταπεξέλθουν τα έξοδα όχι απλά μιας κηδείας αλλά ακόμη και πολλών-πολλών πολυδάπανων γάμων; Ή μήπως να περιμένουμε πρώτα τη κατάργηση της μεταφοράς του “Αγίου Φωτός”;3Nov2016-Cypress-Man-Alone-Byzantine-Museum-NikosRoccosΑν τα κριτήρια για το προνόμιο της Δημοσία Δαπάνη κηδείας χαλαρώνουν τόσο ώστε να περιλαμβάνουν και τις εκτός κριτηρίων περιπτώσεις, τότε έχει να πέσει πολύ γέλιο στις κηδείες-τουλάχιστον περισσότερο από όσο συνήθως πέφτει. Σε κάποιες από αυτές τουλάχιστον.Plaka-Cypress- Magritte-Tree-Architecture-NikosRoccosΣ.Σ. Το θέμα της σημερινής ανάρτησης μόνο κατ’ επίφαση είναι μελαγχολικό. Στη πραγματικότητα είναι σπαραξικάρδια επιθεωρησιακό. Παρόλα αυτά έπρεπε να τηρηθούν τα προσχήματα κάποιας μελαγχολίας. Γι’αυτό και τα κυπαρίσσια που σημαίνουν τα πιο βαθιά μεσάνυχτα μιας ζωής που πιά απέδρασε.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Trivia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s