Νουάρ

7jan2017-two-men-with-baggage-ermou-str-night-winter-nikosroccos-dsΣτο ημίφως οι μορφές αποκτούν την από τόσους και τόσους περιπόθητη εκείνη τέταρτη διάσταση που δεν είναι άλλη από τη διάσταση του μυστηρίου. Μια ολόκληρη -και μάλιστα διαχρονική- αισθητική έχει αναπτυχθεί στους αιώνες. Ακόμη και ο μάλλον αρκετά μακρινός και γι’αυτό πολλαπλά αρχετυπικός Piero della Francesca με σπάνια για την εποχή τόλμη αλλά και άλλη τόση πειθώ και παρόλο το απρόσφορο της νωπογραφίας για τέτοια δραματικά υποβλητικά φωτιστικά εφέ το χρησιμοποίησε σε ένα θρησκευτικού μυστηρίου θρίλερ! Ο Καραβάτζιο και ο grosso modo επιφανέστερος μαθητής του, ο Ρέμπραντ, επιδόθηκαν με σπάνια συνέπεια στην εξερεύνηση των εκφραστικών δυνατοτήτων του φωτός σαν κατά κύριο λόγο ισχνής και ταυτόχρονα καταλυτικής παρουσίας. Από κει και πέρα είναι δυό τσιγάρα δρόμος για να φτάσεις στο νουάρ, στο Brassai και τελικά στη καύτρα και στο μεταφυσικά μαργαριταρώδους φωτεινότητας καπνό του τσιγάρου του Χάμφρει Μπόγκαρτ.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s