Ευχάριστη αγγαρεία

aggareia-katekhaki-str-nikosroccosΣήμερα, στα 58 μου χρόνια, καμιά στρατιωτική αγγαρεία δεν μού φαντάζει πια δυσάρεστη. Και τί δεν θάκανα προκειμένου να ξαναζήσω έστω για λίγο στο στρατό. Τις αγγαρείες ολόκληρης ταξιαρχίας θα αναλάμβανα να διεκπεραιώσω. Αρκεί ο Μεφιστοφελής που θα έβαζα μέσο για να το πετύχω να μού έδινε-έστω προσωρινά-εκείνα τα νιάτα που τώρα αναζητώ απεγνωσμένα στις παρεξηγημένες από μένα τότε αγγαρείες.

Αν καμιά φορά συναντώ κάποιον που τυχαίνει να είναι φαντάρος, αυτό του αφήνω σαν μόνη συμβουλή: ζήσε στο μέγιστο βάθος τους τις δύο σπουδαιότερες αρετές της στρατευμένης νεότητας: τη συντροφικότητα και τις τελευταίες ευκαιρίες μετεφηβικής ανεμελιάς. Κανένα από αυτά τα δύο δεν θα τα ξαναγευτείς τόσο αυθεντικά και τόσο έντονα. Και εξυπακούεται ζήσε τα με κάθε αφορμή: η ώρα της αγγαρείας είναι η απολύτως ιδανική για να τα συνδυάσεις και τα δυό!

Υ.Γ. Συνειδητοποιώ τώρα ότι αν ξαναγινόμουν φαντάρος αυτή τη φορά δεν θα πήγαινα με βιβλία της Νομικής στη μονάδα μου αλλά με τη φωτογραφική μου μηχανή. Και φυσικά θα φωτογράφιζα. Τότε δεν είχα καμιά απολύτως σχέση με τη Φωτογραφία, παρόλο ότι στο μυαλό μου είχε σφηνωθεί για τα καλά η ιδέα να σπουδάσω σινεμά, πράγμα που έκανα μετά το απολυτήριο.Θα φωτογράφιζα λοιπόν και θα ξεκινούσα το στρατιωτικό φωτογραφικό μου πορτφόλιο με μιά φωτογραφία αγγαρείας-αυτή της σημερινής ανάρτησης, που συνειδητοποιώ ότι είναι η πρώτη και η μόνη φωτογραφία αγγαρείας στα τριάντα περίπου χρόνια φωτογραφικής καριέρας! – Φωτογραφία της οποίας η λήψη έγινε όμως όταν ήμουν ακόμη πολίτης! Πλάκα δε θάχε;soldiers-tranferring-chairs-of-the-officials-after-military-parade-aggareia-nikosroccosΥ.Γ. Έχω αρχίσει να ξεχνάω αλλά ευτυχώς ξαναθυμάμαι κάποια στιγμή. Αγγαρεία φαντάρων έχω φωτογραφίσει, τουλάχιστον τρεις με τέσσερις φορές, με αφορμή τη παρέλαση της 25ης Μαρτίου και μάλιστα είχα φτιάξει θέμα για το “Έψιλον” της Ελευθεροτυπίας-μιλάμε για καμιά 20ριά χρόνια πίσω-που τελικά όμως δεν δημοσιεύτηκε γιατί τάσπασα με το περιοδικό.

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

