Και το όνομα αυτού

dogs-eolou-str-nikosroccosΣτη σχέση μας με τα ζώα-μιλάω για όσους από εμάς τα αγαπάμε ειλικρινά-είμαστε πάντα ουσιαστικοί. Ουσιαστικοί με την έννοια ότι ανάμεσα σ’εμάς κι αυτά δεν εμφιλοχωρεί κανενός είδους τυπολατρία. Θυμάστε με ποιο τρόπο αποφασίζουμε πώς θα τα φωνάζουμε; Στο σπίτι του πατέρα μου τουλάχιστον, τις δυό φορές από τις τρεις που είχαμε σκύλο και το βίωσα συνειδητά-όλη η παιδική, εφηβική και πρώτη μετεφηβική μου ηλικία σχεδόν-το όνομα δόθηκε με κάποιου είδους κληρονομικό τρόπο: είχε σχεδόν κατοχυρωθεί το όνομα Ίρμα και αυτό έτρεξε και στις τρεις διαδοχικές επιλογές μας. Συνέπεσε να είναι και τα τρία κορίτσια και κατά κάποιο τρόπο-επειδή τα χάσαμε με σκληρό και άδικο τρόπο-τις δυό τελευταίες φορές τουλάχιστον-φόλα-θέλαμε κάπως να τις νιώσουμε αναστημένες και να πικάρουμε αυτούς που μάς τα σκότωσαν συνεχίζοντας να τις αποκαλούμε με το ίδιο αυτό όνομα. Θέλω να πω ότι ενώ δεν υπήρχε κανενός είδους τελετουργικό η ονοματοδοσία είχε για μας βαθιά και άρα ουσιαστική αξία. Προσβλέπαμε στο καινούργιο μας φίλο χωρίς να ξεχνάμε τον άδικα χαμένο παλιό.

Τις δυό πρώτες φορές που χάσαμε ζωντανό ήμουν παιδί ακόμη και θυμάμαι ότι είχα σπαράξει και τις δυό φορές στο κλάμα. Τη δεύτερη φορά μάλιστα μπλέξαν τα συναισθήματα μου με την εκφραστική της γλώσσας: εγώ έλεγα ότι η Ίρμα πέθανε και οι γύρω μου μού αντέτειναν ότι τα ζώα δεν πεθαίνουν αλλά ψοφάνε. Κι εγώ αδυνατούσα να μπορέσω να συμφιλιωθώ με αυτή τη γλωσσική ιδιορρυθμία που αγνοούσε το βάθος του πόνου που με συγκλόνιζε. Δεν μπορείς να αποκαλείς το θάνατο ενός πλάσματος, που το αγάπησες ειλικρινά τρυφερά, ψόφο. Ακόμη και τώρα δεν μπορεί να μού κάτσει μια τέτοια έκφραση για ζωντανό που έχω αγαπήσει και πάντα θα μού κάνει αλγεινή εντύπωση πώς μερικοί άνθρωποι την επικαλούνται ακόμη και σε συνανθρώπους τους, πολλές φορές μάλιστα οικείους τους!

Leave a comment

Filed under Γαβ και νιάου κι άμα λάχει τσίου, Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

