Το έπος της Μητρόπολης

060Δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια σκαλωσιές! Τόση την υπολογίζω τη διάρκεια αποκατάστασης της Μητρόπολης της Αθήνας μετά τις ζημιές που υπέστη με το σεισμό του Σεπτέμβρη του 1999. Και όλα αυτά τα χρόνια συστηματικά, μεθοδικά φωτογράφιζα αυτό το έργο όχι σαν τέτοιο καθεαυτό αλλά για τη παράξενη ομορφιά που εκπέμπεται όταν ένα εμβληματικό κτήριο βρίσκεται σε μια τέτοια κατάσταση.mitropolis-sq-nikos-roccos-colΕίναι μόλις αυτές τις μέρες που συνειδητοποίησα την έκταση και τον απίστευτο όγκο αυτού του υλικού και τη δυναμική που ενσωματώνει ώστε άνετα να μπορεί να αποτελέσει ένα αυτόνομο θέμα που μπορεί να γίνει ακόμη και έκδοση και έκθεση.mitropolis-urban-still-life-nikos-roccos-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82-%cf%81%cf%8c%ce%ba%ce%ba%ce%bf%cf%82mitropolis-works-landscape-nikosroccosΈτσι κι αλλιώς πάντα φωτογράφιζα τη Μητρόπολη. Πάντα την έβαζα σαν φόντο των ανθρωποκεντρικών φωτογραφιών δρόμου, απλά με τα έργα της αποκατάστασης του μνημείου διαπιστώνω ότι έδειξα ιδιαίτερη μέριμνα στο να αναδεικνύεται η παράξενη σκηνογραφική ομορφιά που εξέπεμπε η παρεμβατική παρουσία της σκαλωσιάς ή της προστατευτικής λαμαρίνας που περιέβαλε το ναό σε όλη του τη περιφέρεια. mitropoleos-str-lamarina-dsΑλλά δεν περιοριζόμουν μόνο στο εξωτερικό του ναού. Φωτογράφιζα και το εσωτερικό του παρόλο ότι οι συνθήκες ήταν εντελώς απρόσφορες και θυμάμαι πολύ καλά ότι αντιμετωπίζονταν η συμπεριφορά μου με πολύ καχυποψία αφού τίποτα προφανώς ελκυστικό δεν υπήρχε στα μάτια των τρίτων για να το φωτογραφίζω. Αν ήξεραν πόση μυστήρια ομορφιά υπήρχε σ’αυτή τη κατάσταση! Αν ήξεραν μόνο!mitropolis-restauration-plastic-nikosroccosΣίγουρα θέλει πολλή έρευνα στο αρχείο μου και ειδικά στο αναλογικό του μέρος-εδώ πολλές από τις εικόνες δεν έχουν καν τυπωθεί και άρα δεν έχουν καν σκαναριστεί και όμως είμαι απολύτως σίγουρος ότι υπάρχει εκεί μέσα θαμμένο απίστευτα πολύ και ανάλογα πολύ ωραίο υλικό.mitropolis-cathedral-lamarina-architecture-dsΚαι μη νομίζετε ότι περιοριζόμουν στην ίδια την αισθητικής τάξης ομορφιά του έργου αποκατάστασης αλλά πολύ πιο συχνά χρησιμοποιούσα το έργο σαν φόντο για τις σκηνές δρόμου που φωτογράφιζα: συνειδητά και μεθοδευμένα.people-with-camera-mitropoleos-sq-nikos-roccos-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82-%cf%81%cf%8c%ce%ba%ce%ba%ce%bf%cf%82musician-boys-playing-mitropoleos-sq-nikos-roccos-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82-%cf%81%cf%8c%ce%ba%ce%ba%ce%bf%cf%82Το κακό μ’εμένα είναι ότι δεν έχω αυτό που λέγεται οργανωτική ορμή και μεθοδικότητα στο να προωθήσω ένα τέτοιο έργο-που υπάρχει, δεν είναι προγραμματική διακήρυξη προς εκτέλεση! Θέλει δημοσιοσχεσίτικη δράση και σ’αυτό δεν έχω ούτε την υπομονή ούτε το σθένος. Με κουράζει η όλη διαδικασία. Τη θεωρώ πάρεργο σε σχέση με το δημιουργικό της φωτογράφισης. Τί κρίμα στην Ελλάδα να μην υπάρχει ο θεσμός του ατζέντη και για τους φωτογράφους!mitropoleos-sq-lamarina-laterna-musician-dsΤο σίγουρο είναι πάντως ότι αυτές οι φωτογραφίες αξιολογούνται πραγματικά μόνο μετά τη παρέλευση της όποιας τρέχουσας επικαιρότητας που μπορεί να καλύψουν-ούτε αυτό το σκέφτηκα να το εκμεταλλευτώ, τόσο μπουνταλάς είμαι.064

Advertisements

Leave a comment

Filed under Editorial Photography, Αρχιτεκτονική Φωτογραφία, Ρεπορτάζ, Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s