Η πιο ιερή ώρα

estavromenos-egaleo-siesta-nikosroccosΗ ανάρτηση αυτή είναι η τήρηση μιάς υπόσχεσης που είχα δώσει. Είναι λίγο καθυστερημένη βέβαια αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

 

-“Γιατί το κάνεις αυτό;” μού είπε κάποιος από έναν διπλανό πάγκο στο πανηγύρι που φωτογράφιζα. “Δεν θάπρεπε τουλάχιστον να τής ζητήσεις την άδεια για να τη φωτογραφίσεις; “.

Ο τύπος έπιασε το ευαίσθητο σημείο μου: την παροιμιώδη διακριτικότητα μου όταν φωτογραφίζω ανθρώπους και τον απέραντο σεβασμό που τρέφω προς όποιον στρέφω τη κάμερα μου. Ποτέ δεν φωτογραφίζω κόσμο που δεν υπολήπτομαι. Όμως ο άνθρωπος, που κατά κάποιο τρόπο με κατηγορούσε, είχε το δίκιο του σ’αυτό που υποστήριζε.

Σαν έτοιμος από καιρό σε τέτοιες ερωτήσεις τού απάντησα: Θα προτιμούσα χίλιες φορές να μη φωτογραφίσω παρά να τη ξυπνήσω. Σού κάνει καρδιά να το κάνεις εσύ;-(πήγαινε να τη ξυπνήσει). Κι εσύ τί νομίζεις ότι κάνω φωτογραφίζοντας την; Την εκθέτω; Προφανώς όχι-προφυλάσσεται ήδη αρκετά αποτελεσματικά. Είναι ζήτημα αν μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει το πρόσωπο της. Αλλά ας πούμε πως την αναγνώριζε. Κατά ποια έννοια θα τη βλάψει στη προσωπικότητα της μια τέτοια φωτογραφία; Τί ακριβώς παριστά μια τέτοια φωτογραφία; Έναν άνθρωπο του μόχθου στη πιο ιερή του ώρα, που δεν είναι άλλη από την ώρα της ξεκούρασης. Αυτό θα δείξει η φωτογραφία-με λίγη δόση χιούμορ ίσως αλλά σίγουρα σεβόμενη το βαθύ πυρήνα της προσωπικότητας της χωρίς την ελάχιστη υποψία προσβολής. Ένας ύμνος στον εργαζόμενο άνθρωπο είναι αυτή η φωτογραφία, μιά υπόκλιση -(ήμουν σκυμμένος όταν έκανα τη λήψη)-στη τεκμαρτή κούραση του.Τόχω ξαναγράψει σε άλλη, σχετική με το θέμα της σιέστας ανάρτησή μου: όσοι κοιμούνται κάτω απ’τον ανοιχτό ουρανό είναι οι αληθινά αγνότεροι των ανθρώπων. Έδειξε να πείθεται από τα επιχειρήματα μου αλλά δυσπιστώντας ακόμη ελαφρά με ρώτησε για πού προόριζα το θέμα.Τού ανέφερα πού δούλευα αλλά επιφυλάχθηκα ως προς τη πιθανότητα της δημοσίευσης-ήμουν σε φάση αποδρομής από την εργασία μου, πράγμα που επιβεβαιώθηκε μετά από λίγες μέρες. Τούχα όμως δώσει και τη διεύθυνση τούτου του μπλογκ. Η ειλικρίνεια εκείνης της εξήγησης μόνο τώρα βρίσκει την αληθινή της βασιμότητα.

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

