Τα λάθη και το στυλ

047bwΤα όποια λάθη κάνει κάποιος στα πλαίσια του ενστικτωδώς αποκτημένου καλλιτεχνικού του στυλ είναι απείρως ηπιότερα, ελαφρύτερα και ανωδυνότερα από αυτά που-αγχωμένος και ανασφαλής σίγουρα-διαπράττει με την υιοθέτηση ενός καινούργιου, ξένου προς την ιδιοσυγκρασία του και την έως ώρα “καλλιτεχνική” του πορεία στυλ.

 

Προφανώς το στυλ εξελίσσεται και με το καιρό μεταπλάθεται αλλά ο σκληρός πυρήνας και η ψυχοπνευματική μήτρα που το γέννησε δεν αλλάζει και απλά οι ανάγκες κάποιων νέων δεδομένων-η γεροντική ηλικία ας πούμε με τις επιπτώσεις της στη διαχείριση της ύλης των εργαλείων και των υλικών της τέχνης-αναπροσαρμόζουν την εκφορά της καλλιτεχνικής διατύπωσης στα νέα δεδομένα. Όμως ο σκληρός πυρήνας του στυλ είναι πάντα εδώ, είτε μιλάμε για El Greco είτε για Rembrandt είτε για Goya είτε για Matisse, ακόμη και αν αλλάξει η πρώτη ύλη με την οποία ο καλλιτέχνης δημιουργεί-η περίπτωση του καθηλωμένου σε αναπηρική πολυθρόνα Ματίς και η προσφυγή του στη χαρτοκοπτική είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα αναγνώρισης μιας ακραιφνώς συνεπούς στυλιστικής γραμμής.

 

Η πραγματικότητα της ευκολίας της Φωτογραφίας έχει δημιουργήσει μεραρχίες φωτογράφων “καλλιτεχνών” που χωρίς καμιά εικονοπλαστική συγκρότηση και παιδεία είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να διαβούν εκατοντάδες στυλιστικούς μικρορουβίκωνες όχι τόσο από στιγμιαίο ενθουσιασμό όσο από μόνιμη και εσαεί ψυχοφθόρα ανασφάλεια. Τη μια μέρα μπρεσονίζουν-όσο τους παίρνει να αντιλαμβάνονται τι ακριβώς εκπροσωπεί η μπρεσονική αισθητική-τη δεύτερη γουϊνογκραντίζουν-εδώ τα πράγματα είναι εύκολα λόγω της ρηχότητας του νέου τους ινδάλματος-ο καθείς μπορεί να υπάρξει γουϊνογκραντιστής, των κατοικίδιων μας μη εξαιρουμένων! Κάποια άλλη στιγμή Νευτωνίζουν κατά τον τρόπο του Χέλμουτ Νιούτον και πολύ πιθανό αργότερα και να Μαπλεθορπίσουν. Όλες αυτές οι συμπεριφορές είναι συνέπειες ρηχής ανάγνωσης του αντικειμένου με το οποίο φιλοδοξούν να ασχοληθούν και δείγματα ανεύθυνου ερασιτεχνισμού.

 

Συνοπτικά: δεν μπορείς να πάρεις σοβαρά έναν τέτοιο χειριστή φωτογραφικής μηχανής-βασικά δεν τον παίρνει σοβαρά ούτε η ίδια η φωτογραφική μηχανή του, όσο υψηλού επαγγελματικού pedigree και αν είναι η κάμερα του. Θα τον προδίδει εσαεί τον γελοίο καταχραστή που θέλει να το παίζει χρήστης της.

Advertisements

Leave a comment

Filed under ...και λίγη Θεωρία!, Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s