Καζούρα

Urban-Still-Life-and-Self-Portrait-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Πότε για καλό και πότε για κακό-όπως κάθε τι άλλωστε στη ζωή, είναι κι αυτό δίκοπο μαχαίρι-πολλές φορές με περνάνε για ξένο (όλο και λιγότερο βέβαια όσο περνάνε τα χρόνια αφού για πολλούς πια είμαι μια γνώριμη φιγούρα). Το καλό του κακού να σε περνάνε για ξένο είναι ότι ακούς τα διάφορα αρνητικά σχόλια που συχνά οι άνθρωποι που δουλεύουν στο δρόμο τα έχουν εύκολα. Και αυτό όχι από κάποια έμφυτη κακία αλλά για να κάνουν κομματάκι πιο ενδιαφέρουσα την πολλές φορές άγονη παρουσία τους εκεί-ειδικά το χειμώνα με τις πεσμένες δουλειές.

Στην οδό Αδριανού λοιπόν εγώ και μπροστά στο δρόμο μου αυτό το μαγαρισμένο από τα παπούτσια των ανθρώπων τριαντάφυλλο. Από έμπνευση της στιγμής σκέφτηκα να κάνω αυτό που εσείς βλέπετε πια σαν αναρτημένη φωτογραφία. Η ιδέα δεν είναι κακή αν και ομολογώ ότι θα χρειαζόταν ένα πιο εικαστικά ταλαιπωρημένο τριαντάφυλλο και σίγουρα ένα ή μικρότερο ή πολύ μεγαλύτερο κοτσάνι-σ’αυτή τη διάσταση που παρουσιάζει στη φωτογραφία είναι άχαρα άκαμπτο. Τέτοιες στιγμές τέτοια λόγια.  Άρχισα να φωτογραφίζω. Για κάθε τρίτο εκεί ήταν φανερό αυτό που έκανα. Το τί άκουσα λοιπόν εκείνη τη στιγμή δεν λέγεται-το πόσο διασκεδάζω με αυτή τη φάση εξυπακούεται, πολύ περισσότερο γιατί ξέρω ότι το σχολιασμό τον γεννά η κακή πλήξη και όχι ο κακός χαρακτήρας-ο συγκεκριμένος σχολιαστής ήταν ένας έξω καρδιά τύπος. Εν πάση περιπτώσει όλος ο σχολιασμός συνοψιζόταν στη βλακεία μου εμού, σαν ξένου, που ήρθα στην Ελλάδα για να φωτογραφίζω πατημένα τριαντάφυλλα στο δρόμο! Για να καταλάβετε την αντίληψη που έχει ο μέσος άνθρωπος για το φωτογράφο δρόμου. Και φυσικά για να το καταλάβω κι εγώ, που βέβαια το έχω εμπεδώσει χρόνια τώρα και γι’αυτό ποτέ μου δεν καβάλησα κανένα καλάμι υπεροψίας. Τέτοια σχόλια σε προσγειώνουν στη πραγματικότητα της τρέχουσας, της πραγματικής ζωής και ο φωτογράφος του είδους μου λίγη αξία έχει και για πολύ λίγους.

Leave a comment

Filed under Αστικές Νεκρές Φύσεις, Urban Still Life

Leave a Reply

