Η εκδίκηση

People-with-camera-Mitropolis-Nikos-Roccos-col-Νίκος-Ρόκκος

Τον καημένο! Τον λυπόμουν που τον είχα τόσο πολύ στριμώξει με τη κάμερα μου και δεν τον άφηνα στιγμή απ’τα μάτια μου γιατί διέγνωσα τις πιθανότητες μιας ωραίας φωτογραφίας εκτάκτως αυξημένες με τη περίπτωση του. Πιθανόν ο άνθρωπος της φωτογραφίας μας έκανε κάποιο φωτορεπορτάζ ή μπορεί και νάταν αρχιτέκτονας ή μηχανικός που ήθελε να φωτογραφίσει κάποια στοιχεία του κτίσματος όχι εύκολα προσεγγίσιμα λόγω της περίφραξης. Ασφαλώς ήταν αρκετά εξοικειωμένος με τις δυνατότητες της ψηφιακής μηχανής του και ήξερε πολύ καλά ότι μπορούσε να κάνει τη λήψη που χρειαζόταν ακόμη και αν δεν είναι ο ίδιος οπτική επαφή με το πεδίο που φωτογράφιζε. Δοκίμασε πολλές γωνίες λήψεις πριν φτάσει σ’αυτή που αποδείχτηκε και η οριστική. Ήταν φανερό ότι ήξερε τί ήθελε να φωτογραφίσει και από την άλλη αποφασισμένος να το κάνει. Βρέθηκα στο δρόμο του και σε όλες τις προσπάθειες του τον φωτογράφιζα. Το έδειξε ότι δεν ένοιωθε άνετα αλλά παρ΄όλα αυτά συνέχισε ακάθεκτος. Δεν κρύβω τον ενθουσιασμό μου ότι η φωτογραφία μ’αρέσει, ειδικά αν την εντάξω στο πλουσιότατο( δες εδώ σχετικό κείμενο) corpus εικόνων που έχω για τη Μητρόπολη.Ermou-Music-People-with-camera-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος.BW

Όμως η θεά της εκδίκησης με στρίμωξε ακριβώς μετά από αυτή τη φωτογραφία, στο διπλανό δρόμο, στην Ερμού, στο προαύλιο μιάς άλλης εκκλησιάς, στη Καπνικαρέα, όταν με έκπληξη μου συνειδητοποίησα ότι είχα κι εγώ με τη σειρά μου γίνει στόχος μιάς άλλης κάμερας-πίσω της κρύβονταν γυναικεία μάτια αυτή τη φορά, που σημαίνει ακόμη πιο περίπλοκη και άρα πιο αμήχανη κατάσταση για μένα. Στη φωτογραφία φαίνεται καθαρά ότι η κάμερα με σημαδεύει. Η κατεύθυνση της ήταν σαφώς προς τα μένα που όσο και να προσπαθούσα να την αποφύγω-χωρίς να χάσω φυσικά το θέμα μου που ήταν οι μουσικοί-ήταν φύσει αδύνατο: ήμουν εγκλωβισμένος! Είχα βρει το μάστορά μου και μάλιστα από γυναίκα! Ανακάλεσα στη μνήμη μου το δικό μου “θύμα”, της δικής μου μηχανής και συνειδητοποίησα πόσο εύκολο είναι να λουστείς αυτό που κάνεις σε άλλους.

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου, street photography

Leave a Reply

