Ο Αρχιτέκτονας και ο φωτογράφος

Duomo-Milano-Sunrays-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Αν υπάρχει μία έννοια του δημιουργού ανάμεσα στις ανθρώπινες δραστηριότητες καμιά δεν προσεγγίζει τα ύψη των επιτευγμάτων της αρχιτεκτονικής και των ταγών-υπηρετών της, των αρχιτεκτόνων δηλαδή. Πάντα θα τη θεωρώ σαν την απόλυτη τέχνη, αυτή που μόνη μπορεί να τις περιέχει όλες τις υπόλοιπες. Αυτή που μόνη μπορεί να τις αναδεικνύει. Άρα αυτή που μόνη μπορεί και να τις συμπυκνώνει και να τις συνοψίζει. Πολύ πριν υπάρξει ο αλαζόνας Βάγκνερ και το καθολικό έργο τέχνης, καλλιτέχνες τέτοιου βεληνεκούς είχαν ήδη υπάρξει από τον Leon Battista Alberti, τον Brunelleschi, τον Λεονάρντο, το Μικελάντζελο, το Ραφαήλ μέχρι τον GianLorenzo Bernini και τον Λε Κορμπιζιέ. Καθένας από αυτούς ήταν μια πολυσύνθετη καλλιτεχνική προσωπικότητα και κάθε ένας από αυτούς συνέβαλε στην Ιστορία της Αρχιτεκτονικής με το δικό του ασυναγώνιστο και ανεπανάληπτο τρόπο. Ag.-Triada-Pireus-Chandelier-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Ο φωτογράφος αρχιτεκτονικής ξεκινά από μια εντελώς διαφορετική αφετηρία από τον αρχιτέκτονα, αφετηρία που ουσιαστικά βρίσκεται στο τέρμα της πορείας του αρχιτέκτονα. Ο φωτογράφος είναι ο σκληρός πυρήνας του κοινού που θα δεχτεί στη δημιουργία του ο αρχιτέκτονας. Θα το περιεργαστεί και θα το αναλύσει και αναλύοντας το θα το εκθέσει και στα μάτια ακόμη και αυτών που δεν θα έχουν το προνόμιο επισκεπτόμενοι να το βιώσουν σαν εμπειρία. Ο φωτογράφος που σέβεται το έργο του εμβληματικού δημιουργού που είναι πάντα ο αρχιτέκτονας, θα στοχαστεί πάνω σ’αυτό το έργο. Θα στοχαστεί όχι βέβαια με το λόγο-εδώ περισσεύει μια τέτοια δραστηριότητα-αλλά με το διεισδυτικό μάτι του που ανακαλύπτει τις σπουδαίες μορφικές αρετές του αρχιτεκτονικού έργου.Milano-Castello-Sforzesco-interior-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Πόσοι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο αρχιτέκτονας δεν διαχειρίζεται μόνο επιφάνειες, όγκους, μάζες και χώρους αλλά και πιο άυλα πράγματα όπως τον αέρα-τη κίνηση του ουσιαστικά-αλλά και το φως; Κατά μία έννοια σκηνοθετεί το φως. Κατευθύνει το ρόλο του φωτός προς ένα συγκεκριμένο σκοπό, άλλοτε πεζά λειτουργικό άλλοτε μυστηριακά και μαγικά απογειωτικό. Αυτό είναι κάτι που ο φωτογράφος οφείλει να το εμπεδώσει και συνακόλουθα όταν κληθεί να φωτογραφίσει, να το αποδώσει. Δείχνει αισθαντικότητα κατανόησης η προσέγγιση της αρχιτεκτονικής με τους όρους του φωτός-όταν και όπου φυσικά αυτό χρειάζεται και με τον όρο ότι δεν γίνεται εύκολη και επιδερμική εξπρεσιονιστική μανιέρα.

Advertisements

1 Comment

Filed under Αρχιτεκτονική Φωτογραφία

One response to “Ο Αρχιτέκτονας και ο φωτογράφος

  1. Pingback: Ο Αρχιτέκτονας και ο φωτογράφος – KK Photographistas

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s