Facebook: μη το πάρεις ΠΟΤΕ΄ στα σοβαρά

Veranzerou-str-Urban-Still-Life-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος-BW

Φωτογράφος είμαι, φωτογραφίες αναρτώ στο διαδίκτυο. Δικές μου. Σεμνά και ταπεινά και διακριτικά. Χωρίς φανφάρες και με μόνες προθέσεις μου αφενός μιά κάποια δημιουργική μου εκτόνωση στα σκληρά χρόνια της ανεργίας μου και αφετέρου τη στοχαστική εμπέδωση του συνόλου της 28χρονης δουλειάς μου-σ’αυτό το τελευταίο, το διαδίκτυο υπήρξε για μένα αρωγός συνειδητοποίησης μου σαν φωτογράφος αληθινά ασυναγώνιστος. Όλο αυτό το πακέτο το διεκπεραιώνω είτε μέσω δύο μπλογκ με τα οποία συνεργαζόμουν και συνεργάζομαι-παλιά ήταν το Homefood.gr, τώρα είναι το the greekcloud.com, είτε το μπλογκ στο οποίο τώρα βρισκόμαστε, το camerartstudio.wordpress.com. Οκτώ χρόνια συνολικά φωτογραφικής διαδικτυακής δράσης, χωρίς εκτροχιασμούς, εκκεντρικότητες και ανούσιες φανφαρόνικες εκζητήσεις.Urban-Still-Life-May-Wreath-WB-R-DS

Και να που ήρθε το δράμα στο Παρίσι και η ανόητη ιδέα μου να θελήσω να συμμετάσχω στη γενική κατακραυγή κατά της ανείπωτα θρασύδειλης και τυφλής ανθρωποσφαγής όχι μόνο μέσω του μπλογκ αυτού ή του μπλογκ με το οποίο συνεργάζομαι αλλά και του μια ζωή αφασικού facebook. Έδωσα λοιπόν σε μια σελίδα στο fb τη πρώτη φωτογραφία της ανάρτησης-είχε προηγηθεί η δημοσίευση της στο thegreekcloud και η αντιμετώπιση σ’αυτό το σοβαρό μπλογκ υπήρξε η αναμενόμενα νηφάλια και ψύχραιμη, χωρίς καμιά παλαβιάρικη και υστερική έξαρση, όπως θα όφειλε άλλωστε να έχει συμβεί: μια απλή εικονογράφιση είναι, βγάζει μάτι αυτό!-και όχι καταγραφή των συνταρακτικών γεγονότων στο Παρίσι. Τί ήταν να το κάνω; άρχισε ένας άνευ προηγουμένου εφιάλτης για μένα, που ενώ στην εντελώς αρχή του έδειχνε να με κολακεύει, αφού εν πάση περιπτώσει επαινούσαν μια φωτογραφία μου, στη συνέχεια εξελίχθηκε με τον πιο εφιαλτικό τρόπο για μένα τον αγοραφοβικό ακόμη και στα ανώνυμα διαδικτυακά πράγματα. Ένας κατακλυσμιαίος ορυμαγδός από αιτήματα για “share” ή για αναπαραγωγή σε άλλα μπλογκ απανωτά και πιεστικά. Για να γίνει κατανοητό, κόντευε κατά κάποιο τρόπο και μάλιστα μέχρι σκανδαλώδους παρεξήγησης να ταυτιστεί το παρισινό δράμα με μια άσχετη σε τόπο και χρόνο εικόνα. Αυτό όμως δεν τόθελα. Δεν μού πάει ούτε αισθητικά ούτε ηθικά.SCULPTURE-Aiolou str.-Nikos Roccos

Όπως έγραψα, μιά απλή εικονογράφηση είναι, τίποτε περισσότερο τίποτε λιγότερο. Μπήκα στο αρχείο μου, διάλεξα τέσσερις-πέντε φωτογραφίες και από εκεί έκανα μια επιλογή για το προσωπικό μου μπλογκ εδώ και μια για το thegreekcloud-αυτή την επίμαχη φωτογραφία. Σε καμιά περίπτωση δεν θάθελα να ταυτίσω καμιά από τις εικόνες μου με το γεγονός: από τη μια θα έμοιαζε-ΚΑΙ ΘΑ ΗΤΑΝ!-σπεκουλαδόρικο και από την άλλη αφενός θα οδηγούσε σε παρερμηνείες και αλλοιώσεις του μηνύματος του παρισινού δράματος, παρόλο ότι ο συμβολισμός της εικόνας ήταν προφανής από την όλη διαχείριση και διαπράγμάτευση που τής έγινε, ειδικά με την επιλεκτική εστίαση, που δεν αφήνει περιθώρια ρεαλιστικής ανάγνωσης. Θα μπορούσα άνετα να διαλέξω κάποια από τις άλλες της αρχικής επιλογής των πέντε φωτογραφιών-ειδικά με την τρίτη θα μπορούσα να είμαι και συγκριτικά κυριολεκτικότερος.

Η υπερβολή και η υστερία του κατά facebook διαδικτύου έχει κάτι το αρρωστημένο και η έφεση του μέσω της μεγαλοποίησης να αλλοιώνει αν όχι στο τέλος-τέλος ακόμη και να διαστρέφει τα πράγματα μού προκαλεί δέος και αποστροφή-ακόμη και τώρα που συντάσσω αυτό το κείμενο, μού έρχονται αιτήματα να μοιραστούμε την εικόνα απ’την οποία όπως φαίνεται έχω χάσει, αντικειμενικά πια, τον έλεγχο χρήσης της. Παράνοια!

Leave a comment

Filed under Αστικές Νεκρές Φύσεις

Leave a Reply

