Η ημιτελής ιστορία μιάς μικρής ιστορίας

Πρέπει να το παραδεχτώ: δεν έχω παράπονο από το πώς μού συμπεριφέρεται ο κόσμος στο δρόμο ακόμη και αν το βλέπει ότι τον φωτογραφίζω. Υπάρχει ένα κλίμα αποδοχής και της δράσης μου-που εξυπακούεται ότι την ασκώ με τον πιο διακριτικό τρόπο-αλλά και εμένα τού ίδιου σαν πρόσωπο, παρόλο ότι δεν είμαι ο διαχυτικός, κοινωνικός και δημοσιοσχεσίτικος τύπος που είναι ή το παίζει άνετος κα καλός με όλους. Τις προάλλες έβλεπα έναν ώριμο άνδρα, που τον θυμάμαι από παιδί δίπλα στον πατέρα του σε μαγαζί της Αθηνάς. Είχα να τον δω πάρα πολύ καιρό. Κοιταχτήκαμε. Τον αναγνώρισα,με αναγνώρισε και μού φωνάζει: -Φωτογράφε, ήμουνα νιός και γέρασα κι εσένα ακόμα στους δρόμους σε βλέπω!Arios-Pagos-Group-Photography1-BW-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Το σημερινό, ας το πούμε έτσι, φωτογραφικό τεκμήριο της σχέσης μου με το κόσμο που συναντώ στο δρόμο, δεν είναι το πρώτο του είδους που αναρτώ εδώ. Παλιότερα θυμάμαι ότι έχω αναρτήσει δύο πολύ νόστιμες ιστορίες με ζευγάρια. Το να σε αποδέχονται τα ζευγάρια είναι μιά ακόμη πιο αξιοσημείωτη περίπτωση: σημαίνει ότι δεν νιώθουν να τους απειλείς με κάποιο είδος αρρωστημένης αδιακρισίας. Διαισθάνονται το καλοπροαίρετα υμνητικό της πρόθεσης μου. Arios-Pagos-Group-Photography2-BW-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Στη σημερινή περίπτωση-που κι από αυτή μού έχουν τύχει πολλές φορές ανάλογες ιστορίες-μια ομάδα ξένων, πιθανολογώ νομικών, φοιτητών μάλλον της Νομικής, ποζάρει στα σκαλιά του Αρείου Πάγου στην Αλεξάνδρας, στον φωτογράφο της ομάδας, που τον έπιασα τη στιγμή που καδράριζε έτσι ώστε και να έχει χώρο αλλά και χρόνο ώστε να συμπεριλάβει και τον εαυτό του στη φωτογράφιση. Οι σύντροφοι του, που έβλεπαν το σκηνικό να τον φωτογραφίζω, γελούσαν με τη φάση χωρίς όμως ο ίδιος να έχει πάρει χαμπάρι τον αληθινό λόγο και υποθέτοντας ότι περιγελούν κάποια αδεξιότητα του.Arios-Pagos-Group-Photography3-BW-Nikos-Roccos-Νίκος-Ρόκκος

Η στιγμή της συνειδητοποίησης, μετά την εύλογη αρχική αμηχανία ήταν ταυτόχρονα λυτρωτική γι’αυτόν: σίγουρευε τη συμμετοχή του στο ομαδικό πορτραίτο με τους καλύτερους δυνατούς όρους. Αφού λοιπόν πρώτα ανταπάντησε στα φίλια φωτογραφικά πυρά μου με αντίστοιχα δικά του, μού ζήτησε να διεκπεραιώσω εγώ αυτό που εκείνος είχε ξεκινήσει. Το έκανα-πάντα το κάνω όταν μού το ζητάνε-ευχαρίστως. Όμως έκανα το σύνηθες σφάλμα-που πάντα το κάνω άλλωστε-δεν τού ζήτησα να μού στείλει τις φωτογραφίες που μού τράβηξε όπως και να μού δώσει αυτή που με τη μηχανή του εγώ τράβηξα. Μ’αυτή την έννοια η ιστορία παραμένει ημιτελής. Εικονογραφικά τουλάχιστον.

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου

Leave a Reply

