Ο τοίχος της φαντασίας

Kid-facing-textured-ruined-wall-WB-DS-shed

Σας έχει τύχει να δείτε πιτσιρικά να παίζει στα χαλάσματα κάποιου σπιτιού. Ε το λοιπόν, επειδή έχω δει πολλούς-και η φωτογραφία αυτή είναι μιας κάποιας μορφής τεκμήριο και για όσους δεν έχω φωτογραφίσει-αυτό που έχω διαπιστώσει, είναι ότι την καταβρίσκουν με το περιβάλλον. Και μάλιστα συνειδητοποιώ ότι κι εγώ πιτσιρικάς, όπου μού τύχαινε να έχω χωθεί σε κάτι ανάλογο, ανακαλώ στη μνήμη μου, τούτη δω τη στιγμή ακριβώς που το γράφω, ότι μαγευόμουν κι εγώ-θυμάμαι ένα παλιό ερειπωμένο εργοστάσιο στο Νέο Ηράκλειο και σε πόσες ριψοκίνδυνες εξερευνήσεις είχα επιδοθεί εκεί μέσα.

Έτσι όπως βλέπω στη φωτογραφία το πιτσιρικά να έχει κολλήσει σχεδόν το πρόσωπο του στο φθαρμένο τοίχο-τον σκαλίζει; ζωγραφίζει κάτι;- θυμάμαι τις περιγραφές που έδινε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, που σε ανάλογες περιπτώσεις έβρισκε πάνω στους τοίχους ένα ολόκληρο σύμπαν από τις πιο ετερόκλητες μορφές, τοπία εξωτικά, μυθικά όντα. Η μόνη θεμιτή παιδικότητα του καλλιτέχνη είναι η φαντασία του, το ίδιο και απαράλλακτα όπως στο παιδί είναι η πιο αξιοτίμητη σοβαρότητα του.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

