Το ψέμα της Σαντορίνης

.Adrianou-str.-Cityscape-WB-DS-nvΌ,τι συμβαίνει με τους ανθρώπους συμβαίνει και με τους τόπους. Δεν υπάρχουν ρετσέτες τοπιογραφικής ομορφιάς και αυτό που φημολογείται σαν ωραίο άνετα μπορεί να είναι και να γίνει κολασμένα αποτρόπαιος τόπος..-Adrianou-str.-Urban-Still-Life-WB-DS-nv Όση ομορφιά υπάρχει στον κόσμο οφείλεται στα μάτια αυτών που τη βλέπουν και όχι αυτού που βρίσκεται απέναντι στα μάτια. Συνήθως αντιλαμβανόμαστε κάτι σαν όμορφο λόγω του ξαφνιάσματος που μας προσφέρει η πρώτη του θέαση. .---Adrianou-str.-colour-DSΘυμάμαι κάποτε έμεινα σε ένα διαμέρισμα στον έβδομο όροφο. Ήδη από τον πρώτο επισκέπτη στο καινούργιο τότε σπίτι μου εκφράζονταν απογοήτευση για εκείνη την επιλογή μου. Ο λόγος; Μπροστά μου, στο μπαλκόνι μου, υπήρχε μια ταράτσα που δεν ήταν μόνο ένα δάσος κεραιών τηλεόρασης αλλά και ένας αληθινός σκουπιδότοπος, γεμάτος ένα σωρό μεταλλικά εξαρτήματα, τα περισσότερα σκουριασμένα. Φίλοι μου, γνωστοί μου, συγγενείς μου ή διάφοροι άλλοι επισκέπτες, όλοι με μια φωνή μού συνιστούσαν ή να φύγω απ’το διαμέρισμα ή να κάνω κάτι ώστε να κρύβω τη θέα προς αυτή τη πλευρά. Πόσο άδικο είχαν! Στη πραγματικότητα ήταν από τα συγκλονιστικότερα αστικά τοπία της Αθήνας αυτή η ταράτσα. Με κάθε εποχή και σε κάθε διαφορετική ώρα της μέρας έδινε συναρπαστικές εικόνες στα μάτια μου. Στο φεγγαρόφωτο ειδικά αποκτούσε διαστάσεις μαγικού τόπου που ελάχιστα θα διέφερε από τοπία του Tim Burton-δεν μ’αρέσει η τέχνη του καθεαυτή αλλά η διάθεση που γεννά στις ταινίες του η ιδιοσυγκρασιακή αντίληψη του τοπίου με εξιτάρει. .----Adrianou-Landscape-DS-nvΣυνειδητοποίησα την αλλόκοτη ομορφιά εκείνης της ταράτσας όταν από τη μια χάθηκε ο γραφικός γεράκος, ιδιοκτήτης της πολυκατοικίας, που την είχε μετατρέψει σε νεκροταφείο μεταλλικών εξαρτημάτων και από την άλλη αντικαταστάθηκαν οι κεραίες με μία κεντρική. Αναδρομικά εκτίμησα ακόμη περισσότερο εκείνη την ομορφιά που από την πρώτη στιγμή είχα αναγνωρίσει σε πείσμα των απόψεων των δικών μου ανθρώπων. Δυστυχώς αυτή η ομορφιά δεν ήταν ευκολοφωτογράφητη και οι όποιες εικόνες έφτιαξα εκεί, δεν απόδοσαν την αληθινή ομορφιά του χώρου. Αλλά τα μοτίβα του μένουν στη μνήμη του θυμικού μου και συνεχίζουν να με συγκινούν τόσα χρόνια μετά.
Adrianou-str.-WB-sh--DSΥ.Γ. Όλες οι φωτογραφίες της ανάρτησης αφορούν μια τοπιογραφική λεπτομέρεια στην πολυαγαπημένη μου και πολυφωτογραφημένη από μένα οδό Αδριανού. Φωτογραφίες τραβηγμένες σε διαφορετικές εποχές και χρόνους. Και δεν είναι παρά μια πολύ πρόχειρη και πολύ περιορισμένη επιλογή. Βρήκα τη Σαντορίνη μου κάπου στο τέλος της οδού Αδριανού, προς στο Θησείο.

Leave a comment

Filed under Τοπίο

Leave a Reply

