Λευκή νεκρή φύση

.---Studio-Still-Life-with-glasses,-broken-watch-and-scissors
Από τις ελάχιστες φορές που χρησιμοποίησα λευκό φόντο στις κατά καιρούς νεκρές φύσεις που έφτιαχνα στο στούντιο. Αν και πάνε πολλά χρόνια που έκανα αυτή τη φωτογράφιση-κάτι λιγότερο από 20-και δεν θυμάμαι μια τέτοια λεπτομέρεια, το βέβαιο είναι ότι λογικά θα ξεκίνησα με πολύ πιο σκούρο φόντο. Προφανώς δεν λειτούργησε και γι’αυτό κατέφυγα στο λευκό που συνήθως ήταν η απολύτως τελευταία μου επιλογή. Είναι ενδεικτικό ότι σε μια γωνιά στο σπίτι μου έχω ακόμη το ρολό με το χαρτί αυτό-το μόνο που μού έχει μείνει, πράγμα που αποδεικνύει ότι το χρησιμοποίησα ελάχιστα.
Απ’την άλλη, αυτή η νεκρή φύση-μια από τις πιο εγκεφαλικές εικόνες όλης μου της δημιουργικής μου ζωής-μοιάζει, μέσα στην μινιμαλιστική της απλότητα και τη σουρεαλιστική διατύπωση, να είναι η σαφέστερη του είδους της. Σού φαίνεται πως τη καθοδηγεί μια στέρεη και θεμελιωμένη σκέψη και πολύ λιγότερο μια καλλιτεχνική, ποιητικής υφής, ενόραση. Ξέρετε καμιά φορά τα όρια ανάμεσα στη σκέψη, το συλλογισμό απ’ τη μια και τη καλλιτεχνική δημιουργία, που υποτίθεται ότι υποκινείται από τη παρόρμηση της ποιητικής έμπνευσης, είναι τόσο σχετικά, ώστε το έργο τέχνης περισσότερο να μοιάζει με θεώρημα παρά με συναίσθημα. Μια τέτοια εξέλιξη ποτέ δεν θα με χάλαγε, εμένα που πάντα θεωρούσα την τέχνη επιστήμη και την επιστήμη εκδοχή τέχνης και ενόρασης.

Leave a comment

Filed under Still Life

Leave a Reply

