Τα ψηλά σπίτια

....--1-Ambelokipi-skyscraper-WB-DS-2

Βάζει τόσα πολλά ζητήματα ένας ουρανοξύστης ώστε να θέλεις να αναφέρεις και τα μικρά και αμελητέα που θέλει να προσθέσει και ο φωτογράφος μοιάζει αλαζονικό εκ μέρους του. Ένας ουρανοξύστης στο κέντρο μιας πόλης, και μάλιστα μιας πόλης ιστορικής με καθοριστικής σημασίας για το χαρακτήρα της, τον ορίζοντα της και το προφίλ της τα μνημεία του ένδοξου παρελθόντος της είναι όσο και να το κάνεις μια επιθετική ενέργεια, ανεξάρτητα από την ίδια την ομορφιά ή όχι του ουρανοξύστη καθεαυτού-συνήθως είναι πολύ όμορφα οικοδομήματα και ενσωματώνουν τις πιο τελευταίες κατακτήσεις της αρχιτεκτονικής-αν δεν είναι αυτοί οι ίδιοι μια σπουδαία κατάκτηση και καινοτομία.

Από τη σκοπιά του φωτογράφου οι δυσκολίες-και άρα τα ζητήματα-που βάζει ένας ουρανοξύστης είναι πολλές και πολλά. Ουσιαστικά η ανοικονόμητη φύση του σημαίνει ότι ο δημιουργικός φωτογράφος περιορίζεται πολύ στο να αποδώσει το κτήριο στην ακεραιότητα του που σημαίνει και στην αποκαταστημένη προοπτική του ορθότητα. Αν δεν υπάρχει αρκετός διαθέσιμος ορίζοντας ακόμη και με κάμερα ευέλικτη οι δυσκολίες είναι εδώ-αφήνουμε ότι οι διαθέσιμες γωνίες για μια ευρηματικότερη παρουσίαση είναι απελπιστικά λίγες. Στο βαθμό που δεν έχει γίνει κάποια ανάθεση για την οποία θα πληρωθείς και άρα να μπεις στη λογική της χρήσης της απαιτητικής και δύσχρηστης(συγκριτικά με τη φορητή μηχανή χεριού) view camera, τότε η  φορητή μηχανή μπορεί να αποδώσει μόνο στην εύρεση μιας υποβλητικότερης γωνίας λήψης ενσωματώνοντας όμως τα λάθη προοπτικής. Πάντως αν θέλεις να φωτογραφίσεις έναν ουρανοξύστη σωστά, έτσι που να δώσεις την εντύπωση του-τη καλύτερη, αυτό είναι ένα ζητούμενο πάντα κατά το δυνατό αδιαπραγμάτευτο-τότε η λήψη πρέπει να γίνει από την πλευρά που θα τον προσλαμβάνει ο κάθε ένας: δηλαδή απ’το δρόμο, από την πλευρά των πεζών. Πάνω κάτω δηλαδή έχουμε το φαινόμενο που αντιμετωπίζει ο φωτογράφος στο δάσος: να δυσκολεύεται να απομονώσει ένα δέντρο. Κάπως έτσι αρχίζουν οι αβαρίες και ό,τι κερδίζεις από τη μία τεχνική, να το χάνεις αν εφαρμόσεις την άλλη, κερδίζοντας όμως το πλεονέκτημα της δεύτερης που δεν είχε η  πρώτη. Ευτυχώς υπάρχει η ψηφιακή τεχνολογία και το φοβερό και τρομερό εργαλείο που λέγεται photoshop και οι παλιοί εφιάλτες εξαφανίστηκαν δια παντός. Ουσιαστικά όλα τα προβλήματα είναι πια προβλήματα λήψης αλλά σε καμιά περίπτωση πια προβλήματα απόδοσης της τελικής εικόνας.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Αρχιτεκτονική Φωτογραφία

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s