Σχέσεις, αρμονίες, ρυθμοί

052-(2)-DS-F

Πάντα, όταν είναι να αναρτήσω φωτογραφίες σαν τη σημερινή, περνάω ένα μικρό συνειδησιακό πρόβλημα. Είμαι από αυτούς που τους απασχολεί η αντίδραση του κοινού τους. Θέλω, αυτό που σκεφτόμουν όταν δημιουργούσα αυτή τη φωτογραφία, να περάσει στο θεατή-(περί δημιουργίας πρόκειται, σας διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχει τίποτα τυχαίο στην εικόνα και ότι είχα πλήρη συναίσθηση ότι την κατασκευάζω συνειδητά και προγραμματισμένα. Συνέβαινε ο άνθρωπος που με παρακολουθούσε να φωτογραφίζω απ’το γραφείο του, να μένει ενεός στο ότι κατάφερνα να βρίσκω κάτι ενδιαφέρον σ’αυτό που εκείνος έβρισκε θλιβερή και μίζερη πραγματικότητα του περιβάλλοντος της δουλειάς του).

Έχουν περάσει πάνω από 150 χρόνια πια που ο κόσμος κατάλαβε ότι σημαντικό θέμα στη δημιουργία μιας εικόνας δεν είναι η επίκληση της σημαντικότητας του αναπαριστώμενου θέματος-ένα βιβλικό θέμα ας πούμε, ένα ηρωικό, ιστορικό, μυθολογικό ή μια σημαίνουσα ιστορική προσωπικότητα-αλλά η διαχείριση του όποιου θέματος με σοβαρό, στοχαστικό και υπολογισμένο τρόπο προς ένα συγκεκριμένο αισθητικό αποτέλεσμα. Το ταπεινό, το πεζό, το αμελητέο μπορούν να γίνουν και να είναι σημαντικά-ακόμη και συναρπαστικά!-θέματα, αρκεί να υπάρχει στοχασμός, περίσκεψη και μια διάθεση ολότητας στην ενότητα των επί μέρους στοιχείων της εικόνας.

Εγώ δεν θέλω να χάσω την επαφή μου με το όποιο-μικρό σίγουρα-κοινό μου. Δεν ήμουν, δεν είμαι και ούτε θάθελα ποτέ να είμαι ερμητικός και ελιτίστας φωτογράφος, δυσκοίλιος κονσεψουαλίστας που αιθεροβατεί και νεφελίζει με τη συνέργεια κούφιων αθεμελίωτων λόγων. Απλά με το ερευνητικό διαισθητικό καλλιτεχνικό μου ένστικτο μπορώ να βεβαιώσω, όχι με λόγια-αυτά δεν είναι το δικό μου πεδίο δράσης σαν φωτογράφος-αλλά με έργα, με εικόνες δηλαδή, ότι ομορφιά υπάρχει και στο πεζό, το καθημερινό, το ταπεινό και το φαινομενικά απαρατήρητο. Αρκεί εκεί να βρίσκονται μαζί με το ταπεινό και το πεζό, η αρμονία μιας καλοζυγισμένης σύνθεσης, που τη γεννά όμως όχι μόνο ένα υπολογιστικό σκεπτικό αλλά και ένα συγκινημένο αίσθημα, που θέλει να εκφραστεί με απλό και ειλικρινή τρόπο.

Leave a comment

Filed under Τοπίο

Leave a Reply

