Εκεί που πάνε οι πολλοί

1-Photoshooting-Unknown-Soldier-Syntagma-Sq.-WB-DS-f

 

Πολλά ταξίδια στο εξωτερικό δεν έχω κάνει, αφενός γιατί δεν είμαι τρελαμένος με τα πολλά, μικρά ταξίδια, με τους ποικίλους και διαφορετικούς κάθε φορά προορισμούς(για μένα το ουσιαστικό δεν είναι η ποικιλία αλλά η διάρκεια του ταξιδιού) και αφετέρου γιατί τα οικονομικά μου ποτέ δεν ήταν τόσο ανθηρά για να μπορώ να ικανοποιώ έστω κάτι πιο φιλόδοξο από το μίνιμουμ των θεμιτών ταξιδιωτικών επιθυμιών μου. Αλλά δεν με νοιάζει. Δεν νιώθω νάχω στερηθεί κάτι σπουδαίο.

Είχα μια φίλη που τής άρεσαν παλαβά τα ταξίδια και κάθε λίγο και λιγάκι έπαιρνε το αεροπλανάκι και τσουπ! Nέος προορισμός! Ήταν η ωραία,ανέμελη τουρίστρια, που δεν την έψαχνε με το ιδιαίτερο κάθε χώρας και δεν αναζητούσε να χωθεί στα ενδότερα της ουσίας της-κανενός είδους κουλτουρέ δηθενιά. Οι τουριστικές εταιρείες για τέτοιους ανθρώπους υπάρχουν. Μια από τις πολύ τυπικές συνήθειες κάθε τουρίστα ήταν και δικιά της συνήθεια: να φωτογραφίζει την αλλαγή σκοπιάς στην Εθνική Φρουρά κάθε χώρας που πήγαινε. Με υπόδειξη μου-το θέμα μ’αρέσει πάρα πολύ-είχε φτιάξει ξεχωριστό άλμπουμ και καμάρωνε πολύ να το επιδεικνύει στους φίλους και επισκέπτες της. Ειδικά από όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά με το γυιό της, έφτιαξε ένα δεύτερο ειδικό άλμπουμ, με τον ενθουσιώδη πιτσιρικά να μιμείται το βηματισμό των φρουρών.

Small World: το βιβλίο για το μαζικό τουρισμό του σπουδαίου βρετανού  φωτογράφου(του Magnum) martin Parr

Small World: το βιβλίο για το μαζικό τουρισμό του σπουδαίου βρετανού φωτογράφου(του Magnum) Martin Parr

Να λοιπόν ένα ωραίο θέμα για φωτογράφους πολυταξιδεμένους. Προσωπικά δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιον φωτογράφο να έχει ασχοληθεί με αυτό το θέμα ή έστω να έχει βγει κάποια σχετική έκδοση. Το θέμα θάταν ιδανικό για τον Elliot Erwitt-νομίζω από τους πιο πολυταξιδεμένους όχι απλά φωτογράφους αλλά και ανθρώπους όλων των εποχών.Το μόνο που έχω υπόψη μου και που πλησιάζει κάπως τη θεματική αυτή, είναι ένα αληθινά χορταστικά ωραίο βιβλίο του Βρετανού Martin Parr με τον τίτλο Small World και προσεγγίζει το φαινόμενο του μαζικού τουρισμού μέσα από φωτογραφίες σε εμβληματικούς τουριστικούς προορισμούς-στο εξώφυλλο το ομαδικό πορτραίτο μιας ομάδας τουριστών μπροστά στον Παρθενώνα. Το θυμάμαι σαν τώρα να το ξεφυλλίζω στον Κάουφμαν αλλά περιέργως δεν το έχω αγοράσει. Το αναζήτησα κάποια στιγμή αλλά δεν το ξαναβρήκα. Από κει και πέρα, ακόμη κι αν το ξανάβρισκα τώρα, τα οικονομικά μου δεν μού επιτρέπουν ούτε φέιγ βολάν να αγοράσω όχι βιβλίο! Πάντως αν πέσει στα χέρια σας, ξεφυλλίστε το οπωσδήποτε. Έχει ένα επιπλέον στοιχείο στο οποίο ούτε κι  εγώ μπορώ ν’αντισταθώ: ΧΙΟΥΜΟΡ!

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου

Leave a Reply

