Ο φωτογράφος γεωμετρεί

1-Metró-Works-WB-DS-f

Αν και συνεχίζω να έχω πρόβλημα με το μάτι μου, σήμερα-τι σήμερα; απόψε! τι απόψε; πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής-είναι 3:29 τώρα-κατάφερα να ψάξω λίγο πιο προσεκτικά το αρχείο μου και να βρω κάποια πιο καλή εικόνα, γιατί όλο μάπες ανέβασα αυτές τις μέρες. Το θέμα ήταν να μην ταλαιπωρηθώ με την επεξεργασία. Ναι, αυτή η απλή,η υποτυπώδης επεξεργασία, ακόμη και αυτή,  με κουράζει πολύ. Και να που βρήκα μια σε αρκετά καλή κατάσταση-σημειώστε το αυτό: όσο πιο καλή η φωτογραφία, τόσο σε πιο χάλια κατάσταση βρίσκεται, ειδικά όποια είχα για παρουσιάσεις ή που έδινα στα περιοδικά γιατί, μαγαρίστηκε περνώντας από πολλά χέρια. Τα δικά μου, των-ελαχιστότατων!-θαυμαστών μου,των εκδοτών, των επιμελητών, των μοντέρ, των τυπογράφων και πάει λέγοντας.

Εξυπακούεται ότι είναι μια φωτογραφία που μ’αρέσει-δεν θα την αναλύσω, γιατί είναι νομίζω προφανείς οι αρετές της. Μοιάζει μέσα στη μνημειακότητα της στατική αλλά σας διαβεβαιώ ότι μόνο έτσι δεν ήταν τη στιγμή της λήψης. Γίνονταν πολλά παλαντζαρίσματα από τον εργάτη πάνω στο σωλήνα, που έμοιαζαν με ριψοκίνδυνα ακροβατικά-αυτό είναι που λέμε “βαρέα και ανθυγιεινά”. Θυμάμαι όταν πρωτοείδα τη φωτογραφία τυπωμένη πόσο είχα ενθουσιαστεί με το πώς το όριο του καρέ δεξιά είναι απολύτως παράλληλο με την παραστάδα του κτηρίου του Πανεπιστημίου. Θυμάμαι πολύ καλά ότι ήθελα να έχω αυτή την εξαιρετικά λεπτή φωτεινή γραμμή γιατί με ενοχλούσε να πέσει το μαύρο περιθώριο της φωτογραφίας πάνω σκούρο, σχεδόν μαύρο της σκιασμένης γαλαρίας του μεγάρου. Όταν βγαίνω να φωτογραφίσω έχω πάντα ετοιμοπόλεμα τα εικονικά τεκτονικά μου εργαλεία και όσο με παίρνει, φροντίζω να σέβομαι κάποιες γραμμές-όχι κατ’ανάγκη άξονες-που βάζω σαν οδηγούς μου στο κάδρο που θα φτιάξω. Η όποια αντιξοότητα δεν με πτοεί και δεν με αποθαρρύνει, αντίθετα με ερεθίζει να προσπαθήσω ακόμη περισσότερο.

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου

Leave a Reply

