Δεν είναι αυτό που νομίζεις

1-1a-roma-campidoglio-FΑυτή είναι μια από τις αληθινά σπανιότατες περιπτώσεις στις οποίες έχω τραβήξει με ευρυγώνιο φακό-28mm-ανθρωποκεντρικό θέμα. Ανάγεται στην εντελώς πρώτη μου-την πειραματική μου ας πούμε-περίοδο, όπου δοκίμαζα κάθε είδους φακό για κάθε είδους λήψη. Ο φακός-ένας φακός “κλάψε με”, φτηνιάρικος και που αποδείχθηκε από κάθε άποψη φρικτός-ήταν ένα zoom που πολύ με είχε ενθουσιάσει σ’εκείνον τον εντελώς πρώτο χρόνο της-ερασιτεχνικής ακόμη- ενασχόλησης μου με τη φωτογραφία. Μιλάμε για το 1987-μού φαίνεται τόσο μακρινό όσο η ανθρώπινη προϊστορία!

Κάποια χρόνια μετά κάποιος μίλησε για επιρροή Winograd. Με την ουσιώδη διαφορά ότι τότε εγώ ακόμη όχι τον Winograd και τις φρικτές εικόνες του δεν γνώριζα αλλά ούτε την όντως μία και μόνη και καθοριστική επιρροή πάνω μου, τον H.Cartier Bresson. Ξαναβλέποντας λοιπόν τη φωτογραφία, μπορώ να επιβεβαιώσω το θεμελιακά αντιγουϊνογκραντικό χαρακτήρα της εικόνας: είναι τόσο σχολαστικά επιμελημένη η φόρμα της, τόσο ακριβολόγα η διατύπωση της, τόσο συνειδητή η οργάνωση της και ταυτόχρονα τόσο αυθεντική η εικονογραφούμενη στιγμή, ώστε απέχει έτη φωτός από τα ασύντακτα φωτογραφικά σκέλεθρα του φρίκουλα Γουΐνογκραντ.

Πρέπει να πω ότι ενώ έβλεπα τις παράξενες αρετές αυτής της μοναδικής στο portfolio μου εικόνας, ποτέ δεν τα κατάφερα να την αγαπήσω. Ποτέ δεν την έβαζα σε καμιά επιλογή καλών εικόνων και μόνο σε ένα φάκελο την ενέτασσα: αυτόν με τις φωτογραφίες της Ρώμης. Όσοι λίγοι την έχουν δει πάντα τους άρεσε. Εμένα με εκνεύριζε ο τρόπος που ο ευρυγώνιος παραμόρφωνε, νανοποιώντας σχεδόν, τις μορφές του πρώτου πλάνου-αφήνουμε κατά μέρος τις άλλες, κακές ποιότητες του συγκεκριμένου φτηνού φακού, που είναι άλλης τάξης ζήτημα.

Leave a comment

Filed under Φωτογραφίες δρόμου, Roma

Leave a Reply

