Με άλλα μάτια

Greek-Summer-Urban-Still-Life-WB-DS-cr

Τέτοιο δροσερό, τολμηρό, ευρηματικό βλέμμα νομίζω ότι δεν τόχω πια. Είμαι πιο νηφάλιος και ίσως πιο συμβατικός στις εικόνες μου. Τότε, στο απίστευτα μακρινό πια 1990 όλα για μένα ήταν ξάφνιασμα. Το να κοιτώ μέσα από το φακό της μηχανής μου ήταν ένα πρωτόγνωρο και συναρπαστικό βίωμα που εκτός των πολλών άλλων περιλάμβανε και παιχνίδι, ανεξάντλητη διάθεση παιχνιδιού, σε κάθε καρέ σχεδόν!  Αυτή η διάθεση ανανεωνόταν με κάθε νέο φακό που πρόσθετα στον εξοπλισμό μου. Εδώ ήταν ο πρώτος μου τηλεφακός-ένα zoom 70-210- για τη Leica μου. Αυτά τα σφιχτά, συμπαγή και συμπιεσμένα κάδρα που μόνο με ένα τέτοιο φακό μπορείς να τα πετύχεις και που έχουν έναν ακαταμάχητα δυνατό γραφισμό. Σε ποιο περιοδικό να δώσεις τέτοιες φωτογραφίες; Να τις κάνουν τι; Κάδρο; Προφανώς και ήξερα ότι τέτοιες παιχνιδιάρικες εικόνες τις κάνεις για τη προσωπική σου κάβλα, γι’αυτό και ποτέ δεν έμπαινα στο κόπο και στα έξοδα να τις τυπώσω μόνος μου. Τις έδινα για εκτύπωση σε mini lab και σε διαστάσεις 10Χ15! Έτσι μόνο και μόνο για νάχω τη χαρά να τις βλέπω. Ποτέ δεν τις παρουσίασα σε κανένα τρίτο σαν καλλιτεχνικές εικόνες κάποιου κύρους και φιλοδοξίας. Με την απόσταση των 25 χρόνων όμως τις βλέπω σαν κάτι καθόλου αδιάφορο. Δεν είναι απλός και στείρος φορμαλισμός. Κρύβουν μιαν αδιευκρίνιστη, όχι εύκολα εντοπίσιμη ουσία. Σκέφτομαι ότι είναι κρίμα ότι την έχω σε τόσο φρικτή αναπαραγωγή-είναι σκανάρισμα από έγχρωμη φωτό 10Χ15, σε σαγρέ ματ χαρτί! Γι’αυτό και αυτή η αίσθηση χιονιού σε όλη την επιφάνεια της εικόνας- και πόσο θα κέρδιζε με ένα σκανάρισμα από φιλμ. Πιάστ’τ’αβγό και κούρεφτο!

Υ.Γ. Πολύ πιθανό-τι πιθανό; βέβαιο σχεδόν!-η φωτογραφία να είναι κομμένη και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό. Το συνήθιζαν στα mini lab αυτό . Το ένστικτο μου μού λέει ότι θα έβαζα περισσότερο απ’το σκελετό των γυαλιών και με τις ρόδες θα κρατούσα μια ακόμη πιο συμμετρική αντιμετώπιση για να μη πω ότι θα τις έδειχνα ακέραιες. Με την υποτυπώδη επαξεργασία που έκανα πριν αναρτήσω τη φωτογραφία και ακριβώς επειδή ένοιωθα ότι έχει προηγηθεί άγριο cropping από το φωτογραφείο πήρα το θάρρος και έκοψα κι εγώ από τη βάση της φωτογραφίας μια λωρίδα, περισσότερο για λόγους ισορροπίας του κάδρου.

Leave a comment

Filed under Αστικές Νεκρές Φύσεις

Leave a Reply

